Reparbetare målar bergochdalbana på Gröna Lund

Reparbetare målar bergochdalbana på Gröna Lund

Under höst och vinter 2014 målar reparbetare från Klätterservice åkattraktionen Jetline på Gröna Lunds Tivoli. Arbetet utgörs av rengöring, grundmålning och täckmålning och utförs till största del via repsystem med klättrare som hänger på attraktionen. Vid vissa sektioner kommer ställning att användas som komplement.

Jetline är en 800 meter lång bergochdalbana vars högsta punkt håller 30 meter. Klätterservice påbörjade målningsarbetet av attraktionen 2010 och har sedan dess målat i etapper under tivolits stängda perioder. I samarbete med kunden har Klätterservice utvecklat arbetssätt och metoder så att utförandet via rep både är en kostnadseffektiv, praktisk och långsiktig lösning för tivolits underhållsarbeten.

- Gröna Lund är ett fantastiskt nöjesfält och det är ett privilegium att få arbeta i den här miljön, säger Anton Torsholm VD på Klätterservice. Som alltid sätter vi säkerheten och professionaliteten högst på agendan. Våra reparbetare har gedigen erfarenhet från såväl hantverket som reptekniken men trots det innebär den komplexa konstruktionen och det utsatta läget nära Saltsjön en utmaning, menar Anton.

Arbetet påbörjas under oktober 2014 och beräknas pågå till mitten av december.