Klimatkontroll tar rollen som oberoende värmepumpsrådgivare

Klimatkontroll är det enda företaget i södra Sverige som säljer, installerar och servar värmepumpar från marknadens samtliga ledande tillverkare. Man är helt märkesobunden och kan därför ta rollen som oberoende rådgivare. I utställningslokalerna i Vellinge och Eslöv kan villaägare jämföra olika märken och få råd av professionella energiexperter.

Att välja en värmepump till villan är ett stort beslut. Men att få en överblick över olika fabrikat och lösningar är svårt. De flesta installationsföretag är bundna till ett eller två märken. På Klimatkontroll har man istället satsat på att bli återförsäljare åt samtliga stora värmepumpsleverantörer. I företagets utställningslokaler i Vellinge och Eslöv kan man jämföra värmepumpar från märken som Bosch, Carrier, CTC, Daikin, Fujitsu, Mecaterm, Mitsubishi Electric, NIBE, Panasonic och Thermo Heat.

– Vi har valt att ta rollen som kunniga rådgivare åt våra kunder. Eftersom vi inte är bundna till något konkret märke kan vi fokusera på den lösning som är bäst för varje villaägare, säger Peter Hornbeck, VD för Klimatkontroll.

De nyligen utökade utställningarna i Vellinge och Eslöv är unika i branschen. Här exponeras värmepumpar, uppsatta och installerade. Som kund har man möjlighet att jämföra, lyssna och välja modell, innan apparaten installeras hemma på väggen.

Företaget erbjuder också service, underhåll och reparation – oavsett märke.