EU Climate Vision + USE YOUR VOICE 4 maj

EU Climate Vision + USE YOUR VOICE 4 maj

Den 26 maj går EU-länderna till val, I förra EU-valet använde endast 51 procent av svenskarna sin röst. Det kommande valet är på många vis ett ödesval för klimatet, vilket betyder att vi behöver rösta fram de parlamentariker som brinner för att motverka klimatförändringarna.

Den 4 maj anordnar Klimatriksdagen, tillsammans med Debaser, We Don’t Have Time och Föräldravrålet en heldag om EU-valet och klimatfrågan. Med hjälp av samtal, kultur och opartiska valguider blir det en heldag för den som vill veta mer om vad politikerna som vi skickar till EU-parlamentet kan göra för klimat och hållbarhet. På kvällen följer Debaser upp med en konsert av klimatengagerade artister, med Weeping Willows-sångaren Magnus Carlson i spetsen.

Medverkande aktörer: Klimatriksdagen, Naturskyddsföreningen Stockholms Län, Greenpeace Sverige, Klimatstudenterna, Fältbiologerna, Klimataktion, Fridays For Future-strejkare, Klimatpodden live-sänder m. gäst Anders Wijkman. Panelsamtal m. Magnus Carlsson, Evelina Utterdahl, Filip Lundin och Anna Fernmo, moderator Martin Emtenäs.

USE YOUR VOICE

Live: Magnus Carlson med vänner, Bo Sundström från Bo Kaspers Orkester, Ane Brun, Sarah Riedel, Klabbes Bank samt Dj-duon Uppgång & Fall.

Datum: Lördag 4 maj, Tid: 11.00-17.00 + fest med artister och DJ 20.00-03.00

Plats: Debaser och Bar Brooklyn, Hornstulls strand 4, 117 39 Stockholm

Det finns möjlighet för intervjuer med medverkande. Anmäl gärna ditt intresse för dagen på länken.

Föreningen Klimatriksdagen är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden förening, vars ändamål är att klimatfrågan ska få en central roll i den svenska valrörelsen och debatten. I september i år är det val i Sverige och då kommer det säkert att lovas trygghet, jobb och stark ekonomi. Men i längden funkar sådana löften bara om vi har en planet som mår bra och kan försörja oss.