Äntligen hösttermin!

Det är något visst när höstterminen börjar igen – även om man slutat skolan för länge sedan. Den där lustfyllda känslan av att få börja om på nytt, skapa ordning och reda, att träffa arbetskamraterna igen … Livet återgår till det normala och energin står på topp efter semestern. Visst längtar man då efter att komma igång att träna, gå en kurs eller helt enkelt fräscha upp garderoben!

Klingels höstkollektion är full av sköna kläder för din jobbvardag: snygga och bekväma plagg, perfekta för en moderiktig nystart efter veckor med slappa semesterkläder. Här finns kläder som passar många olika slags yrken:

• Snygga kavajer för affärskvinnan som vill vara korrekt och kvinnlig på samma gång.
  • Vackra överdelar för dig som står bakom disk och möter kunder en stor del av dagen.
  • I andra jobb är det viktigt att kläderna är praktiska. Inte en massa sjalar, accessoarer eller långa ärmar som är i vägen. Då är det härligt att hitta tröjor som det är styrsel på och som är fina i sig.
  • Den som jobbar med djur och natur vet hur viktigt det är med tåliga plagg som hjälper till att hålla värmen när höststormarna börjar vina.
Klingel har ett stort utbud europeiskt mode för vuxna. Våra plagg finns upp till storlek 52/54, många även i kortstorlekar för dig som är under 165 cm eller extra korta storlekar för dig som är under 157 cm. Plaggen tillhör den kommande höstkollektionen. Alla priser är cirkapriser.

För ytterligare information och plagg för utlåning:

För beställning av provplagg från katalogen:
Cornelia Broqvist
Marknadskoordinator KLiNGEL
Mobil: 0739-600212
Cornelia.Broqvist@klingel.se

För information om kollektioner och verksamheten:
Verksamhetsansvarig KLiNGEL
Mobil: 0706-686086
Carina.Bergudden@klingel.se

Högupplösta bilder och produktinformation från Klingel: http://www.mynewsdesk.com/se/klingel. Bilderna är fria att använda, men vänligen ange foto: klingel.se

KLiNGEL säljer europeiskt mode för dam och herr, skor, smycken, hemtextil och inredningsartiklar. I Sverige säljs och marknadsförs KLiNGEL av Mail Order Finance GmbH, ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG som grundades 1920 och idag är Tysklands näst största aktör i branschen. KLiNGELs produkter säljs i dag i 13 europeiska länder.