Gör dig redo för vinterns alla fester – vackert mode för vuxna

Spets och glitter är högaktuellt för vinterns fester, allt från en liten läcker infällning till hela plagg i genombrutet material. På klingel.se finns en mängd vackra festkläder upp till storlek 54. Välsydda och välsittande plagg som framhäver och trollar bort, med kortstorlekar för dig under medellängd. Europeiskt mode av god kvalitet. Finkläder för vuxna, helt enkelt.

Slankande spetsinfällningar

Vinterns ”lilla svarta” är en sammetsklänning med slankande spetsinfällningar över champagnefärgat foder – en klänning som finns såväl i normalstorlekar som i kortstorlekar för dig som är under 165 cm. Med en kortstorlek hamnar midja och sömmar på rätt ställen så plagget kan framhäva bäraren på bästa sätt.

För den som gärna har tvådelat är den välarbetade spetstoppen med röda blommor vinterns vackraste, och passar lika bra till julbordet som på operan. Kombinera med kjol eller byxor efter behag. Toppen är i rak modell och finns upp till storlek 54.

Korallröd och gnistrande fin till julfesten är den två-i-ett sydda toppen med broderade paljetter och pärlbroderier på framstycket och ärmar i broderad spets. Bärs med fördel till mörka byxor eller kjol.

Lyfter fram och trollar bort

Trött på rött och svart? Bryt av med en jerseyklänning i klädsamt mörkblått. Klänningen har utställd kjol med schwung och med broderier kring V-ringningen som trollar bort stor byst. Finns i kortstorlekar.

En vacker lila topp med spetsinfällningar, kedjestygnsbroderi och glimmande stenar och pärlor passar i de flesta sammanhang. Genomgående dragkedja gör att den är lätt att ta på och av sig även för den som inte är så rörlig. Finns upp till storlek 54.

Som ett gnistrande vattenfall är de mintgröna pärlorna och paljetterna på den eleganta toppen av fodrat nätmaterial. Paljetterna går hela vägen runt, så du blir lika vacker bakifrån som framifrån. Plagget passar extra bra för dig som är päronformad, eftersom det drar blickarna uppåt och den mörka nederkanten tonar ned breda höfter. I storlek 38-42 är den figursydd, storlek 44-54 har rak modell.

Byxkjolen, bekvämt festplagg

Klassisk och lika självklar i basgarderoben som den lilla svarta är den fordrade svarta byxkjolen med vackert fall, kombinera med vackra toppar och du är redo för vilken vinterfest som helst. Finns upp till storlek 54 och naturligtvis i också i kortstorlekar.