Plaggen som får dig att glänsa på festen i höst

Med hösten kommer också mörkret och vi nordbor gör då allt för att förgylla veckorna och lysa upp vardagen med hjälp av värmande ljus, middagar med nära och kära, nya kläder och sist men inte minst – fest! Klingel har tagit en titt på vad du ska bära för att glänsa lite extra på höstens kalas.

I Klingels tidigare trendspaning såg vi att modehösten 2019 bjuder på härligt bäriga färger. Lila, cerise och bourgogne har tagit över catwalken, tillsammans med silvertonat och glencheckrutigt. Vill man köra på ett säkert kort är någon av dessa tre färger och mönster det självklara valet under det kommande halvåret. Men hur ska man då bära dessa plagg om man vill känna sig riktigt elegant på höstens och vinterns alla fester? Vi ger dig här några enkla tips på hur du klär dig rätt och får folk att vända sig om av beundran!

Den ormskinnsmönstrade väskan

Den som rör sig på stan och i butiker har knappast missat att ormskinnsmönstrat är en av de största trenderna i år. Vi ser mönstret på skor, byxor och framförallt väskor. Väskan är också en viktig detalj när det kommer till fest, då just denna detalj kan förvandla en hel outfit från fantasilös till magisk på nolltid. Tänk dig att du går på fest helt svartklädd från topp till tå, men tar i sista sekund med den där ormskinnsmönstrade bagen i skrikande grönt med guldiga detaljer. Hela stilen blir som förvandlad, och du sticker garanterat ut vare sig du vill eller inte.

She’s a lady!

Trenchcoats, knytblusar, bälten och klackar. I år är det damigt som gäller, samtidigt som det gärna får vara lite urbant à la 70-tal. En feminin stil med en snyggt knuten scarf runt halsen kombinerat med ett par pilotbrillor och en A-linjeformad kjol i manchester är helt rätt. Till det passar ett par svarta skinnstövlar som gärna får gå över knäna, eller ett par ballerinaskor om man föredrar något mer avskalat. Väljer man den enklare modellen får skorna gärna ha något fiffigt inslag, såsom ett smycke längst fram på spetsen, eller strass längst skons framkant. Outfiten kan med fördel kombineras med en snygg silver- eller guldfärgad kuvertväska. Fräckt men feminint!

80-talet ringde

... och ville ha tillbaka sina outfits. Men det kan 80-talet glömma, för i höst är det all about the 80’s! Som vi nämnde tidigare är 1970-talet på tapeten i höst, men även decenniet efter har smugit sig in. Markera midjan med ett bälte, bär en oversized kavaj och tänk glam för hela slanten! Vi ser glitter och glamour i mängder. Velour, paljetter och nitar är materialen som gäller. Stora örhängen, silverfärgat, futuristiskt och du är hemma!

_______________________________________________________________________

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se samt i katalog.

För ytterligare information, bilder och beställning av PR-prover:

Hanne Nyberg, PR-ansvarig Klingel

hanne.nyberg@klingel.se

För information om Klingel:

Nordics
Mobil: 0706-68 60 86carina.bergudden@klingel.se

• aw19
  • festmode

Klingel vänder sig till den aktiva kvinnan mitt i livet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inspirerande och prisvärda modeprodukter av hög kvalitet. Genom välarbetade detaljer, bra passform och olika specialstorlekar vill vi sätta guldkant på våra kunders vardag och ta fram det bästa hos varje individ.

Klingel har funnits i Sverige sedan 2003 och har sitt nordiska huvudkontor i Göteborg. All försäljning sker online på www.klingel.se samt via katalog. Utöver dam- och herrkläder finns även skor, accessoarer, hemtextil, inredning och hushållsprodukter i sortimentet.