Rött på modepaletten i höst

Från plommon och burgundy till körsbär och terrakotta. I höstens modekollektion från Klingel ser vi hela skalan av röda nyanser. Addera storblommiga mönster och mjuka material som sammet så har du höstens största modetrender.

Den röda färgtrenden syns på alltifrån accessoarer till hela outfits. Framför allt ser vi både kalla röda hallonnyanser som drar åt blått och varmt gyllene tegeltoner.

– Rött piggar upp och ger energi i höstmörkret. Nu när det finns så många nyanser att välja på hoppas jag att fler vågar satsa på färg, säger Janna Roosch, PR-ansvarig på Klingel.

Med röda accessoarer, som en väska i patchworkstil eller nätta stövletter, uppdateras garderoben enkelt. Den modige satsar på en helt monokrom look i olika röda toner. Ett tips är också att spara sommarens rosa plagg och låta dem göra den röda färgskalan sällskap in i den nya säsongen.

– I höst är allt tillåtet. Att rött och rosa skulle skära sig är ytterligare en sån där gammal stilregel som det är dags att bryta mot, säger Janna Roosch.

Storblommigt

Det fortsätter att blomma även i höst. Vi ser blommor och blad i form av stora, generösa mönster, broderade applikationer och som detaljer på smycken.

Sammetsmjuka material

Sammet gör storstilad comeback och materialet är en spännande kombination av glansig och matt yta. Även mjuk mockaimitation är en stor trend hösten 2017. Gärna i lena sandtoner.

Sätt stilen med silver

Guld- och silverglänsande plagg och accessoarer är inte längre något vi sparar till festen. Höstens it-skor är ett par silvriga stövletter som skänker lite glamour till vilken vardagsoutfit som helst.

_______________________________________________________________________________________

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se och i katalog från och med slutet av juni

För ytterligare information, bilder och
beställning av provplagg:

PR-ansvarig Klingel

För information om Klingel:

Klingel säljer europeiskt mode för dam och herr, skor, smycken, hemtextil och inredningsartiklar. I Sverige säljs och marknadsförs Klingel av Mail Order Finance GmbH, ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG som grundades 1920 och idag är Tysklands näst största aktör i branschen. Klingels produkter säljs i dag i 11 europeiska länder.