Karin Ancker

Knightec anställer Karin Ancker som CFO

Knightec fortsätter växa med lönsamhet på sin resa mot miljardomsättning. För att lyckas utmanas både kunder och branschen med nya affärsmodeller och nya sätt att se på konsultrollen och affären. För detta har Karin Ancker rekryterats till rollen som CFO. Hon kommer närmast från samma roll på SOS Alarm, innan dess var hon på Swedavia där hon arbetat med frågor som rör ekonomi, HR och strategi.

- Karins erfarenhet av att arbeta med förändrings- och utvecklingsprogram för att utveckla verksamheter och göra dem mogna att ta nästa steg är värdefulla erfarenheter för Knightec och vår resa framåt, säger Dimitris Gioulekas, vd Knightec.

- Knightec jobbar med att förbättra människors vardag genom att förena människor och teknik. Dessutom ligger man i framkant när det gäller mångfald och innovation, vilket jag tror är en viktig framgångsfaktor för den förändring bolaget och konsultbranschen står inför. Den roliga och utmanande resa bolaget är inne i ser jag fram emot att få vara en del av, säger Karin Ancker.

Karin Ancker tillträder tjänsten den 27 augusti 2018.

Dimitris Gioulekas nås på mobil 070 569 96 88 och Karin Ancker på mobil 073 405 43 38.

Om Knightec:

Knightec är ett värderingsstyrt företag inom teknik och ledarskap med missionen att skapa en bättre framtid genom utveckling av människor och teknik. Genom uppdragen skapas innovationer som förenklar och förbättrar människors vardag. På Knightec finns en övertygelse om kraften hos ett team som består av olikheter. Idag består Knightec av fler än 20 olika nationaliteter och 30 procent kvinnor. Ambitionen är att öka mångfalden ännu mer. Egenskaper som värdesätts högt på Knightec är målmedvetenhet, affärsmässighet och samarbetsvilja. Du hittar Knightec på nio orter från Lund i söder till Umeå i norr. Läs mer på www.knightec.se

Jens Kallin

Presskontakt Chief Marketing Officer Marketing and Communication +46 70-875 44 18