Öka din lönsamhet med automatiska gaffeltruckar

Om du har manuella gaffeltruckar i din tillverkningsanläggning eller lager, finns det troligen även potential för automation av repetitiva eller farliga uppgifter. Många leverantörer av gaffeltruckar kan i dag automatisera sina truckar, vilket ger dig frihet att automatisera din anläggning och steg för steg förverkliga dina visioner för din framtida materialhantering och förflyttning av gods

Det bästa av två världar
Standardiserade gaffeltruckar utrustade med automationskit ger dig frihet. Du får alla fördelar med förarlösa fordon och kan fortfarande köra truckarna manuellt.

En annan fördel med automatiska gaffeltruckar är att dina förare kan lägga mer tid på uppgifter som ger mervärde i verksamheten. Yrkesmässig utveckling och roligare på jobbet gör att människor vill stanna och växa med ditt företag.

Nära nätverk
Leverantörer av gaffeltruckar är ofta globala företag med lokal representation. Tillgång till lokal personal som talar språket och allt från marknadskunskap till reservdelar gör livet lättare för dig när du satsar på en förarlös lösning.

Att arbeta med stora företag innebär även tillgång till idéer och visioner. Ett exempel är Smart Dynamics – Toyotas uppkopplade truckar – där truckarna interagerar med människor och system.

Fem att börja med
Toyota, Jungheinrich, Rocla (del av Mitsubishi Heavy Industries), Heli och Hangcha är fem av de tolv största leverantörerna av gaffeltruckar i världen. Kollmorgen har partnerskap med alla fem och levererar automationskit (navigering, mjukvara och hårdvara) för att maximera truckprestanda till den lägsta totala kostnaden. Med våra drygt 20 000 installerade automatiska truckar har de goda skäl att lita oss.

Prata med våra partner eller kontakta oss om du vill veta mer om automatiska gaffeltruckar. Prenumerera gärna på detta nyhetsbrev för att se till att du får den senaste informationen om automation med gaffeltruckar, mobila robotar, vagnar, specialfordon och mer.