Kollmorgen lanserar smarta algoritmer för smarta fabriker

NDC Solutions – Kollmorgen Automation AB lanserar en ny generation av automationslösningen för automatiska truckar (AGV:er).

Marknaden för automatiska truckar (AGV) och mobila robotar har stark tillväxt och Kollmorgens kunder fokuserar på att få sina installationer färdiga snabbare än någonsin. Vi frågade våra kunder vad som begränsar möjligheten att installera snabbare och en av de främsta anledningarna var tiden det tar att utforma trafikflöden och trafikregler.

För att eliminera denna del av processen utvecklade våra ingenjörer smarta algoritmer som är idealiska för smarta fabriker och lager. Vår nya mjukvara är speciellt utformad för att ta bort de hinder som uppstår vid utformning av trafikflöden och trafikregler, vilket sparar värdefull tid för våra kunder och slutanvändare.