Enklare tillgång till reservdelar

För dig som vill få dina reservdelar skickade till en depå i närheten av där du verkar finns den nya tjänsten Dropbox, som gör det enklare och snabbare att få tillgång till beställda reservdelar.

Komatsu Forest fokuserar mycket på Customer Care, det vill säga att värna om kunden och göra ägandet av en Komatsu skogsmaskin så enkel och lönsam som möjligt. Ett steg i detta är Dropbox.

Dropbox innebär att ett säkert deponiskåp placeras ut dit kunder kan få sitt gods skickat. Kunderna lägger sina beställningar precis som vanligt, men leveransen sker till lådan istället för exempelvis till en bussgodsutlämning. Den stora fördelen är att man inte är beroende av att passa öppettider för att få tillgång till sin beställning. En följd är också att leveranserna ofta går snabbare. De flesta kunderna har leveransen innan 07.00 och leveranser kan ske flera gånger i veckan.

En förutsättning för att kunna ansluta sig till tjänsten är att det finns flera kunder i ett område som är beredda att dela på en Dropbox.

• skogsmaskin tips & råd