MaxiFleet fortsätter att utvecklas

MaxiFleet är under ständig utveckling, i nära samarbete med användarna. Nu finns bland annat ännu bättre möjligheter att analysera maskinen och designen har utvecklats för att göra användandet ännu enklare.

MaxiFleet gör det möjligt att söka fram, sammanställa och presentera all den maskin- och produktionsdata som maskinen genererar, med  MaxiXplorer som informationskälla. Det ger maximal kontroll på maskinhälsan både i och utanför hytten vilket på samma gång gör jobbet enklare, bekvämare och roligare.

MaxiFleet är inget statiskt system utan är under kontinuerlig utveckling där nya funktioner såväl som förbättringar ständigt effektiviseras, i nära samarbete med användarna. Som användare får du alltid automatiskt tillgång till de senaste uppdateringarna, funktionerna och versionerna utan extra kostnad.

De nya funktionerna tillåter användaren att analysera maskinen på djupet och fördjupade analyser som produktions- och driftuppföljning, motor, batteri, aggregat och våg finns nu tillgängliga. Utifrån nyckeltal kan MaxiFleet nu varna om maskinen inte presterar optimalt.

En annan nyhet är att den fördjupade analysfunktionen nås från översiktssidan. Här visas även eventuella varningar från maskinen, med en beskrivande text. Exempelvis om en stor andel stockar är utanför mätfönstret eller om andelen tid i tomgångskörning är för stor.

Även milstolparna syns i den fördjupade maskinanalysen. En milstolpe symboliserar en större händelse under maskinens livscykel, till exempel service, förarutbildning eller ett aggregatbyte, och gör det enklare att följa upp maskinens prestanda före och efter en större förändring.

Administrationssidorna har ny design som bland annat gör det enklare att uppdatera företagsinställningar såsom adresser och telefonnummer, skapa nytt objekt, lägga till/ta bort användare, uppdatera användarinformation samt hantera rättigheterna för användare.

Visste du att

• MaxiFleet erbjuds i tre olika paketeringar med olika funktioner – Base, Advanced och Advanced Plus.
  • MaxiFleet möjliggör fjärruppkoppling mot din maskin och en tekniker kan på distans genomföra utbildning, utföra felsökningar, göra nya maskininställningar, uppdatera programvara med mera.
  • MaxiFleet har introducerats i Sverige, Norge, Finland, Ryssland, Tyskland, Frankrike, Nederländerna, England, Australien och Brasilien.
  • Med internetanslutning är MaxiFleet tillgängligt från valfri dator, läsplatta eller smartphone.
  • Det finns ett flertal instruktionsfilmer för MaxiFleet som du hittar på vår Youtube-kanal

• fleet management