MaxiFleet- webben direkt i mobilen

MaxiFleet är världens första webbaserade Fleet Management-system för skogsmaskiner. Systemet gör det enkelt att med internetuppkoppling lokalisera maskiner, se maskinstatus, följa produktions- och maskinformation samt utföra proaktiva serviceinsatser.

MaxiFleet är ett system under ständig utveckling där nya funktioner såväl som förbättringar ständigt effektiviserar systemet. En stor förbättring är att webbsidan för MaxiFleet nu är anpassad för mobila enheter. Det betyder att man kan logga in i MaxiFleet direkt från en smartphone eller surfplatta. Det nya mobila gränssnittet fungerar på alla smartphones, oberoende om användaren har en iPhone, Android eller Windows mobil. Webbsidan anpassar sig automatiskt till den låga skärmupplösningen. På större surfplattor med hög skärmupplösning kommer webbsidan att se ut och fungera som tidigare.

En annan nyhet i MaxiFleet är att det nu går att se skotarnas virkesavlägg som ett lager på kartan. En stor fördel för föraren av timmerbilen som då kan få exakt vägbeskrivning till avläggen.

En nyhet är också att MaxiFleet nu är kopplat till Google Maps vilket bl a innebär att man kan skapa en vägbeskrivning till en specifik maskin, vilket underlättar vid exempelvis skiftbyten.

De kunder som har MaxiFleet får alltid automatiskt tillgång till de senaste funktionerna, uppdateringarna och versionerna utan extra kostnad.