Kombispel och Nordic Lottery förstärker styrelsen inför 2020

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2020 10:00 CET

Ann-Sofie Olsson, ny styrelseledamot i Kombispel och Nordic Lottery

I samband med att företagens lotterier nu är inne i det nya licenssystemet växlar Kombispel och Nordic Lottery upp och utökar sin styrelse.

Strax före jul fattade styrelsen för Kombispel och Nordic Lottery beslut om en uppdaterad strategi för nästa steg i företagens utveckling. Samtidigt förstärktes styrelsen med Ann-Sofie Olsson som har lång erfarenhet från såväl den statliga som privata sidan av spelbranschen.

– Jag är mycket glad över att vi kan välkomna Ann-Sofie Olsson till styrelsen. Med sin långa erfarenhet av både spel och lotterier och sitt breda kontaktnät kommer hon att bli en värdefull tillgång i vårt pågående affärs- och produktutvecklingsarbete, säger Jonas Lindholm, VD för Kombispel och Nordic Lottery.

- De allmännyttiga lotterierna har en mycket viktig roll i civilsamhället. Rätt förutsättningar till delaktighet, folkbildning och välfärd bygger vår demokrati. Här är civilsamhället och dess finansiärer ovärderliga. Jag ser därför fram emot att få bidra till att skapa rätt förutsättningar för Kombispels och Nordic Lotterys fortsatta utveckling, säger Ann-Sofie Olsson.

Kombispel driver traditionella lotterier och skraplotter. Företaget grundades 1956 och har en lång historia av att utveckla trygga och underhållande lotterier. Kombispel verkar på den svenska reglerade spelmarknaden och står under Spelinspektionens tillsyn. Företagets mest framgångsrika produkt är Kombilotteriet som lanserades 1981 och som idag är ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Förmånstagare och ägare till Kombispel är Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU).

För ytterligare information, besök www.kombispel.se

Kommentarer (0)

Kommentera