KOMPAN vill hjälpa till att rusta upp skolor och utemiljöer!

Regeringen vill att våra skolgårdar ska rustas upp för våra skolbarn. Nu finns ett bidrag man kan söka för att få möjlighet att göra det. Ansökningarna kommer att prövas löpande och bidrag delas ut i mån av medel. Det finns också en satsning på att rusta upp utemiljön i utsatta bostadsområden. Läs mer om bidragen:

Med all vår kunskap och erfarenhet kan vi erbjuda färdiga förslag och ritningar på ett lekområde som anpassas efter kundens behov. Det pedagogiska lekvärdet finns alltid med i vårt tänkande när vi utformar ett förslag. För oss på KOMPAN är fysisk och mental hälsa tätt sammanlänkade och de lösningar vi utvecklar gynnar både kropp och sinne. Vi skapar hälsosamma miljöer för människor, områden och samhället i stort.

Vi har något för alla åldersgrupper och förmågor i livets olika skeden!

Läs mer om vårt sortiment MOMENTS för förskola och skola

eller sortimentet som vänder sig till småbarn

Under relaterat material kan ni också se bilder från Hovslagaregatan i Trelleborg där Kompan levererat all
utrustning.