Komplett bygger ut sitt robotlager!

Denna vecka börjar Komplett använda sitt utökade, automatiserade lager som är det största i sitt slag i norden. En betydande andel av produkterna kommer att hanteras snabbare och Komplett förbereder sig för en stark tillväxt.

- Anläggningen är en av de mest moderna i världen. Efter expansionen har kapaciteten fördubblats till 72 500 lådor och 75 robotar som snabbt kan plocka varor. Genom effektiva lagerprocesser hanteras beställningarna snabbt och skickas effektivt ut till kunderna, säger Anton Hagberg, kommersiell direktör för Komplett.

Komplett har investerat 30 miljoner norska kronor i utbyggnaden av lagersystemet Autostore. Komplett har byggt upp en hel del kunskap om lösningen och har en av de mest väldrivna lösningarna i världen.

- Vår lösning är skalbar och pålitlig, säger Hagberg. Vi har få driftstopp och anpassar driften efter säsong. Vi arbetar kontinuerligt med att expandera med nya produktgrupper och med den ökade kapaciteten klarar Komplett den förväntade tillväxten under de kommande åren.

Komplett Group är nordens största e-handelsaktör med totalt 15 nätbutiker. 2014 hade Komplett Group en omsättning på 6,7 miljarder norska kronor. Huvudkontoret ligger i Sandefjord och koncernen har 700 anställda. Lär mer på Komplettgroup.com