Ny kommersiell direktör på Komplett

Lene Iren Oen är tillsatt som den nya kommersiella direktören för Komplett. Hon får därmed ansvar för Komplett.no, Komplett.se och Komplett.dk. Oen kommer tidigare från en anställning som daglig ledare i Blush.no.

- Lene Iren Oen är en målinriktad, duktig och grundlig ledare som har starka resultat att visa upp. Som kommersiell direktör kommer Oen få ansvaret för att vidareutveckla våra flaggskepsbutiker i Norge, Sverige och Danmark samt bygga vidare på positionen som Nordens största E-handelskoncern, säger Ole Vinje, koncernchef för Komplett Group.

Lene Iren Oen (38) är ursprungligen från Sandefjord och började arbeta för Komplett 2006. Sedan 2012 har hon haftansvaret för Blush.no, och under Oens ledning har Blush.no haft en kraftig omsättning och kundtillväxt. 2014 hade nätbutiken över 100 000 aktiva kunder. Nu får hon ansvaret för tre nätbutiker med en sammanlagd omsättning på 3,5 miljarder.

- Det som ger mig motivation är att Komplett har så stora ambitioner för verksamheten och att näthandeln är en bransch som växer starkt idag. Jag är tacksam för att jag nu får möjligheten att vara med och bygga Nordens största shoppingsupplevelse på nätet, säger Lene Iren Oen.

Lene tar över ställningen från Anton Hagberg, som går över i en ny ställning som direktör för Komplett Nordic.

• komplett
  • komplett.se
  • lene iren oen

Komplett Group är nordens största e-handelsaktör med totalt 15 nätbutiker. 2014 hade Komplett Group en omsättning på 6,7 miljarder norska kronor. Huvudkontoret ligger i Sandefjord och koncernen har 800 anställda. Lär mer på Komplettgroup.com