Bonnier Innovation Awards

I syfte att främja innovation inom Bonnierkoncernen genomfördes ett evenemang med inspirationsföreläsningar, underhållning och prisutdelning i regi av Bonnier AB:s team. Bonnier Innovation Awards är ett nytt eventkoncept som arrangerades för första gången 2018. Särskilt inbjudna personer från Bonnier var på plats för att belönas för sitt framstående arbete.

Innovation Awards ett heldagsevenemang med ett stort antal inspirationsföreläsare, underhållning från scen i form av livemusik och avancerade showuppträdanden av dansare. Gästerna välkomnades till en entré med snygg branding längst väggarna och en lång välkomnande matta utanför entrén.

Tillsammans med Bonnier AB:s team agerade Koncept & Event leverantör för eventets koordinering av byggnation, scenmiljö och dekor vilket bland annat innefattade att platsbygga en läktare som kläddes i naturmaterial för att ta upp arkitekturen på Artipelag. Detta kombinerades med färgglada tyger, folieringar och print i enlighet med Innovations Awards framtagna manér. Vi skapade också en miljö med soffgrupper, mycket gröna växter och handbyggda bord i trä för att skapa en kreativ miljö under deras breakout-tid. Vi arbetade om loungen till en festlig lokal som brandades med en vepa klädd över hela väggen innanför entrén och folierade laddningsstationer som fungerade som ståbord och en yta att samtala vid pauserna.

Det var väldigt givande att jobba med och se Jakob Rubensson in action. Jakob, som bland annat arbetar en hel del med Melodifestivalen, regisserade och producerade och organiserade all scenproduktion i form av uppträdandena, föreläsarna och livemusiken. En stor eloge till Artipelag och dess storslagna arkitektoniska venue, finns inte många aktörer som kan slå den miljön. Det här vill vi göra igen!

Foto: Rikard Westman

• #bonnier