Bonnier News Sales – Kickoff & Awards

Bonnier News Sales anordnar varje år en kickoff där alla medarbetare samlas för att gå igenom nya strategier och mål för det kommande året. I år fylldes dagen med talare, paneldebatter och inspiration för att sedan på kvällen avsluta med en Awards-middag där priser för enskilda utmärkelser uppmärksammades.

Tidigare år har Bonnier News Sales arrangerat detta i Stockholm och då har det varit en heldag utan övernattning. När vi fick frågan om att arrangera detta evenemang började vi klura på vad vi kunde uppnå som skulle bli mer än ”bara” möte och middag – något som fick medarbetarna att känna samhörighet med varandra.

Vi inledde ett noggrant letande efter ett upplägg där vi hade som mål att med ungefär samma budget som dem hade haft tidigare år även kunna få till en övernattning. Nu gällde det inte bara att hitta en funktionell anläggning som skulle passa alla delar utan även med övernattning och samtidigt behålla vår kostnadseffektivitet. Vi kände att Steam Hotel var ett perfekt val för Bonnier, det är en anläggning som blivit extra populär det senaste åren och har dessutom en väldigt bra och stor lokal för mötet och middagen och sedan hotellrum för samtliga gäster. Därtill endast 50 minuter resväg från Stockholm.

Vi tog hand om all logistik runt evenemanget, transporter från Stockholm, Göteborg och Malmö, planering runt logi och måltider. Vi skapade en eventsite där inbjudan skickades ut ifrån och som även innehåll viktig information om dagen och kvällen.

Vi kompletterade Steams egna teknik med att anlita en underleverantör från Stockholm som byggde upp ett Watch Out-system i lokalen vilket användes under hela dagen och kvällen. Vi var inblandade i vad innehållet under dagen skulle ge för effekt och utseende där David Sundin var konferencier och Jonas Eriksson var inspirationstalare, paneldebatt om viktiga funktioner inom Bonner News Sales samt en viktig strategidragning av Chief Commercial Officer Alexander Lydecker.

För kvällsproduktionen tog vi in David Eldh som tillsammans med Act of Emotion och David Sundin höll i Bonnier News Sales Awards, där dem främsta medarbetarna blev hyllade för sina insatser inom olika kategorier. Eftersom gästerna hade suttit i samma lokal under mötet som under kvällen behövde vi skapa en ny känsla i lokalen och temat blev futuristiskt.

Kickoffen avslutades dagen efter med frukost innan bussar anlände och åkte till Arlanda för de gäster som behövde flyga samt tillbaka till Stockholm. Evenemanget blev väldigt lyckat och med ett snittbetyg på över 4,4 av 5 möjliga. Övernattningen blev ett mycket uppskattat upplägg och nånting som det allra flesta tyckte att man skulle fortsätta genomföra även kommande år.

• #företagsevent
  • #eventbyrån.