Koncernens första gemensamma kickoff; The Meetup

I samband med att det finska kreditupplysningsföretaget Asiakastieto köpte svenska UC fick vi uppdraget att arrangera den numera nordiska koncernens första gemensamma kickoff; The Meetup. Temat för evenemanget var kultur – att bygga en ny gemensam företagskultur, att införa engelska som nytt koncernspråk och att framförallt träffa sina nya kollegor från andra sidan Östersjön.

Efter ett noggrant arbete kring att välja anläggning landade vi på Steam Hotel i Västerås. Vi undersökte flera alternativ runt omkring Stockholm, men också i Finland, på Åland och på Gotland. Eftersom det sociala låg mycket i fokus ville vi hitta en anläggning som skapade en känsla och en upplevelse. Där blev Steam ett perfekt val då det är en destination som många vill besöka och som är väldigt populär, framförallt kanske för privatgäster men också för företag. Vi ville skapa en känsla av att det inte bara var en helg för möte utan också att det skulle kännas som en weekend och att gästerna fick en attraktiv upplevelse vid sidan av mötena.

Vi tog hand om evenemangets alla delar. Vi började med digitala inbjudningar, en eventsite och kommunikation. Vi bokade och koordinerade flygresor för det drygt 100 finska gästerna som deltog. Vi bokade den externa talaren Colin Moon som blev en otrolig succé. Vi tog in Greenhat People som skräddarsydde ett koncept som bestod av flera olika aktiviteter kring kultur vilka ägde rum både innan, under och efter Meetupen. Utöver detta planerade vi och koordinerade individuellt valda aktiviteter på eftermiddagen och en fantastisk galamiddag med prisutdelningar och underhållning från the Soul Company.

Dag två fortsatte mötet fram till lunch innan gästerna återvände med bussar mot Stockholm eller Arlanda för vidare transport hem till Finland. Kickoffen blev ett väldigt lyckat evenemang med ett genomsnittsbetyg från utvärderingen på över 4,5 av 5 möjliga.

• #företagsevent
  • #eventbyrån.