KONE-golfaren Mikko Ilonens ”flow” vann Nordea Masters

I helgen vann Mikko Ilonen för andra gången Nordea Masters, som hölls på Bro Hof golfbana utanför Stockholm. Mikko Ilonen sponsras av KONE och är med sitt säkra spel en god representant för företagets fokus på säkerhet och ”People Flow”.

-  Vi vill först och främst gratulera Mikko till segern, säger Juha Mennander, vd KONE Sverige. Det var en fantastisk bragd och vi är mycket stolta över att Mikko representerar oss och våra kärnvärden på det här sättet. Mikko har själv sagt att han spelade på säkerhet, vilket går hand i hand med de fokus vi har i KONEs verksamhet.

KONEs samarbete med Mikko Ilonen startade redan för många år sedan. KONE var med och stöttade hans karriär när han vann samma tävling 2007, då på Arlandastad.

-  KONE har genom förvärv funnits i Sverige i över 100 år, varför det är extra roligt att följa Mikkos idrottsmässiga framgångar just här, säger Juha Mennander.

För mer information, vänligen kontakta: Juha Mennander, VD, KONE Scandinavia, tel +46 8 752 35 03

• rulltrappa

Om KONE
KONE är ett av världens ledande företag inom hiss- och rulltrappsbranschen. Företaget har engagerat sig för att förstå sina kunders behov och levererat branschledande hissar, rulltrappor, automatiska dörrar och innovativa lösningar för modernisering och underhåll.

Företagets mål är att erbjuda den bästa möjliga People Flow upplevelsen genom att utveckla och tillhandahålla lösningar som gör det möjligt för människor att förflytta sig inom byggnader på ett smidigt, säkert och bekvämt sätt utan väntetider i en alltmer urban omgivning. 2012 omsatte KONE 6,3 miljarder euro och ca 40 000 anställda. KONEs B-aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsinki Ltd i Finland.

www.kone.se