Koneo i stort IT-avtal med tre kommuner

Gävle, Ockelbo och Hofors kommuner har utökat samarbetet med Koneo, Sveriges största leverantör av kompletta kontorslösningar. Det nya avtalet rör IT-produkter och tillhörande tjänster och löper under tre år från 1 juni 2004. Totalt sett levererar Koneo IT-lösningar för cirka 30 miljoner per år till kommunerna. Ulf Sundin, chef för Gästrike Inköp: -- ­­ Jättekul att Koneo fick fortsätta med detta avtal. Vi bedömde att de kan erbjuda den bästa helhetslösningen avseende produkter och tjänster. En bidragande orsak till att Koneo får vara med på avtalet är deras kompetens inom IT samt deras lokala närvaro. Alltihop bidrar till en hög servicegrad som motsvarar våra krav. Avtalet omfattar PC, tunna klienter, skrivare, servrar och tillbehör från Fujitsu Siemens, HP och IBM samt installationstjänster som utförs av Koneo lokalt. Även Martinsson är med på avtalet, men Koneo har under de senaste tre åren levererat mest bland avtalsleverantörerna. Totalt visade mer än 60 företag intresse för upphandlingen, däribland Office och Atea. Bert Johnsson, vd för Koneo på Södra Kungsgatan 60 i Gävle: -- ­­ Vi har haft avtal med de här kommunerna i åtta år och har under den tiden etablerat en bra relation med användarna och de inköpsansvariga på respektive kommun. Koneo har även avtal med de tre kommunerna rörande IT-tjänster, sammanlagt 2,5 heltidstjänster som sträcker sig fram till årsskiftet, och kopiatorer/skrivare. Högupplöst foto på en Koneotekniker, eller annat bildmaterial för publicering, kontakta: Peter.Svenonius@koneo.se För ytterligare information, kontakta: Bert Johnsson, vd, Koneo, Södra Kungsgatan 60 i Gävle, 026-60 04 90, bert.johnsson@koneo.se Torsten Rahm, vd, Koneokedjan, 0705 12 97 81, torsten.rahm@koneo.se Peter Svenonius, informationschef, Koneokedjan, 0701 90 20 30, peter.svenonius@koneo.se Om Koneo Koneo är Sveriges största leverantör av lösningar för kontor, vi finns på 75 ställen med närmare 700 medarbetare landet runt. Med bland annat webshop, eget finansbolag, miljöledningssystem och kompetensutveckling ser vi till att alltid möta kundens behov. Våra tre affärsområden Data och kommunikation, Inredning och miljö samt Dokument och utskrift, omsätter tillsammans mer än 1600 miljoner kronor. Bland våra utvalda leverantörer finns Fujitsu Siemens, HP, Network, Isku, Gestetner och Konica Minolta. Läs mer på www.koneo.se

• Tjänster, konsult, service