Koneo levererar nyckelfärdigt callcenter åt Manpower

Koneo i Örnsköldsvik har fått uppdraget att leverera och installera all IT och inredning när Manpower bygger upp ett callcenter i Örnsköldsvik. Ordern beräknas vara värd 2 miljoner kronor. Installationen ska vara klar till starten av den nya anläggningen, som är planerad till 29 april 2004. Koneo har dessutom ansvar för löpande drift och underhåll ett halvår därefter. ”Callcentret omfattar inledningsvis arbetsplatser för 64 personer som nyanställs hos Manpower. Vi räknar med 2 långtradare med produkter och ungefär 250 timmars arbete med montering och installation de kommande två veckorna. Ordern är inledningsvis värd 2 miljoner och vi hoppas på en framtida utökning av projektet”, säger Stefan Karlsson, vd för Koneo i Örnsköldsvik. Callcentret ska användas för att besvara frågor kring fakturor, abonnemang etc. från mobilkunder på den finska marknaden. Fakta om projektet Uppdraget är att bygga upp ett komplett callcenter som bland annat inkluderar följande: • Callcenterväxel med 64 bärbara dect-telefoner med headset samt stationära systemtelefoner • 90 ingående ISDN-telefonlinjer • Larmanläggning och inpasseringssystem • Kontorsmöbler och arbetsplatser för 64 personer • Datorer, bildskärmar för 64 personer • Servrar med backuplösning • Internetanslutning via fiber och brandvägg • Fikarum med möbler • Dessutom ansvarar Koneo för allt arbete med drift och underhåll under starttiden (6 månader) • Inspelning av automatiska meddelanden för hela anläggningen. För mer information, kontakta: Stefan Karlsson, vd, Koneo i Örnsköldsvik, 0660-299500, 070-6356693, stefan.karlsson@koneo.se Peter Svenonius, informationschef, Koneo AB, 0701-90 20 30, peter.svenonius@koneo.se Om Koneo Koneo är Sveriges största leverantör av lösningar för kontor, vi finns på 75 ställen med närmare 700 medarbetare landet runt. Med bland annat webshop, eget finansbolag, miljöledningssystem och kompetensutveckling ser vi till att alltid möta kundens behov. Våra tre affärsområden Data och kommunikation, Inredning och miljö samt Dokument och utskrift, omsätter tillsammans mer än 1600 miljoner kronor. Bland våra utvalda leverantörer finns Fujitsu Siemens, HP, Network, Isku, Gestetner och Konica Minolta. Namnet KONEO, Koneos logotyp, Koneos symbol, ”Vi får svenska arbetsplatser att fungera.”, "K-märk ditt kontor." och "K-märkt" är registrerade varumärken eller varumärken tillhörande Koneo AB. © 2004 Koneo AB.

• Tjänster, konsult, service

• Västernorrland