#bildskolan uppmärksammas i nätmedia

Artikelserien #bildskolan av Joanna Rubin Dranger, professor på Konstfack, blir uppmärksammad i Upsala Nya Tidning (UNT) och av stiftelsen Expo. #bildskolan lär oss att avläsa stererotypa bilder av minoriteter genom dess historia, sammanhang och funktion.

Upsala Nya Tidning och Expo skriver att #bildskolan är ett bra pedagogiskt intitiativ och ett verktyg att använda i folkbildning och undervisning.

- Det är mycket viktigt att kunskapen om stereotypa bilder och föreställningar om minoriteter når ut, särskilt i den tid vi lever i nu, säger Joanna Rubin Dranger.

Svarte Petters rätta ansikte (UNT): www.unt.se/ledare/svarte-petters-ratta-ansikte-2724912.aspx

Rasism när Almqvist tecknade Armstrong (UNT): www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=773&bloggentry=2736763

Att tala om stereotypa bilder (Expo): expoidag.blogspot.se/2013/12/att-tala-om-stereotypa-bilder.html