Kroppen som fråga och en kraft mot egoism – två kandidatutställningar på Konstfack

Välkommen till vernissage x 2, torsdag den 25:e oktober på Galleri Konstfack, Tellusgången 16, 16–20 och i Vita havet, 18–24

Min kropp som fråga, BFA Exhibition by Jenny Norberg, Department of Fine Art, at Galleri Konstfack until 2 November, weekdays 12–5 pm, weekends 12–4 pm

Min kropp som fråga / My body as question
Jenny Norberg works in a reduced and precise way exploring materiality and contact between bodies, places and details. She is a multidisciplinary artist predominantly working with sculpture, photography, installation and ceramics. As a way of exploring and experiencing the world she collects specific shapes, traces and signs. In response to these she makes transcriptions and translations, as if creating her own poetic language.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

V̶i̶t̶a̶ Havet, en kollektiv kraft i Vita Havet till och med 3 november, vardagar 1017, helgdagar 1216

V̶i̶t̶a̶ Havet är en utställning som manifesterar den kollektiva kraften och en motrörelse till den enskilda konstnären som det vita ensamma geniet. Det är konststudenten Emma Dominguez som istället för att göra en soloutställning inom ramen sitt kandidatarbete i Fri konst, bjuder in till ett kollektivt take over. Ett sätt att erbjuda plats i rum som annars är stängda för många. Utställningen presenterar 25 konstnärer från olika genrer (namnen i bilden ovan) som tillsammans utgör en kraft mot egoism och elitism. "491 kvm kärlek och konst skapat av oss, för oss."

Kontakt: Emma Dominguez, 0707-22 13 81, emma.dominguez.martinez@student.konstfack.se

Konstfack, LM Ericssons väg 14, tunnelbanestation Telefonplan