Konstfacks största vårutställning: MA 15 - 27 maj, BA 11 maj - 5 juni

144 examensarbeten visas på Telefonplan och på stan En videoparafras på Daft Punks Around the World, textildesign som o-apokalyptisk mediekritik, en bil som blinkar förlåt, möbler för världens näst singeltätaste stad, lägerdeltagare som söker mening bland flora och fauna, ett eget Graceland, smycken i renhud transparenta som ådror – allt detta och mycket mer när Konstfack gör sin största Vårutställning någonsin, då även kandidaterna ställer ut från och med i år *. Totalt visas examensarbeten av 71 kandidater och 73 magistrar vid sju institutioner: Grafisk design & Illustration, Industridesign, Inredningsarkitektur & Möbeldesign, Konst, Keramik & Glas, Ädellab Metallformgivning, Textil. MA Magisterutställning 15 - 27 maj Telefonplan/Konstfack & Höglagret BA Kandidatutställning 11 maj - 5 juni T 11-23 maj Grevgatan 26 GDI 12-27 maj Färgfabriken, Lövholmsbrinken 1 ID 15-27 maj Telefonplan/Tellusgången MF 15-27 maj Telefonplan/LM Ericssons väg 30 IA 16-18 maj Enskilda Galleriet, Kronobergsgatan 37 K 16 maj-5 juni Kulturhuset/K1, Sergels torg KG 23 maj-3 juni Konstnärshuset, Smålandsgatan 7 Tisdag 15 maj kl 16 invigs Vårutställningen officiellt av rektor Ivar Björkman och curator Renée Padt i Vita Havet på Konstfack. Utställningen öppnar kl 12 för allmänheten, kl 10 för press. *De europeiska högskolorna samordnar högre utbildning och examina, den så kallade Bologna-processen. Tidigare antogs Konstfacks studenter till en femårig magisterutbildning. Från och med i år görs ansökan till en treårig kandidatutbildning eller till ett tvåårigt masterprogram.