Frank Larsen 15-22 februari i Konsthantverkarnas skyltfönster

Frank tillhör Sveriges elit inom drejning och är en keramiker som gjort sig känd för att alltid ta vägen som han inte vandrat förut. Upptäckarlustan och en önskan om att ständigt förkovra sig har drivit honom. Nu ställer vi ut hans senaste arbeten i en fönsterutställning som börjat sälja redan från lagret, bara på att ryktet gått. Så bra är den. Pågår 15-22 februari 2013 på Konsthantverkarna Stockholm vid Slussen.

Samtidigt visar vi upp Calle Forsbergs ”vinnartallrik” som årets kock, Daniel Räms använde för att presentera sin ena rätt då han tog hem titeln svensk mästare i matlagning 2013.

Och sist men inte minst har vår nya medlem Eva Zethraeus sålt slut på sina fantastiska korallskulpturer på bara en månad. Fler väntas den här veckan.

Som en av våra 93 medlemmar har Frank Larsen tagits in i Konsthantverkarna av en utomstående jury. Vi arbetar med att presentera alla dessa konstnärskap på sitt sätt och galleri och skyltfönster blir därmed viktiga redskap. Under 2013 visar vi 11 separatutställningar. Fullständigt program återfinner du på vår hemsida.

För mer information vänligen kontakta Åsa Lockner, intendent 08-611 03 70 eller 070-740 58 38

• brukskonst
  • keramik