Ny Intendent på Konsthantverkarna!

Konsthantverkarna går nu in i en spännande tid i flera bemärkelser. Med ett 70-årsjubileum runt hörnet och ett Slussen-projekt ännu närmre är det av största vikt att vi vässar våra förmågor. När vi ser de utmaningarna framför oss känns det otroligt passande att vi lyckats få till en drömrekrytering till vår intendenttjänst; Hanna Grill.

Närmast kommer Hanna Grill från kooperativet Kaolin där hon lett verksamheten under nästan 10 år. Vi vet att det är en mycket uppskattad medarbetare som lämnar Kaolin den 15 november. Att vara lyhörd och tydlig är kompetenser som lämpar sig för att leda vilken medlemsorganisation som helst. Med 93 utövande konsthantverkare som fundamentet på Konsthantverkarna är det en förutsättning för verksamheten med en intendent som kan verka som en samlande kraft. Den kraften har Hanna Grill visat att hon besitter många gånger om.

Hanna Grill har även en gedigen bakgrund som utövande konsthantverkare inom materialområdet glas. Och som yrkesverksam glaskonstnär var det på Konsthantverkarna som hon valde att presentera sig mellan 1998 och 2010. På sätt och vis är det därmed som att cirkeln sluts men på många sätt är det också ett nytt kapitel.

Som intendent på Konsthantverkarna ansvarar man för verksamheten med de två tydliga inriktningarna; sälja medlemmarnas arbeten och leda utställningsarbetet. Konsthantverkarna expanderar nu närmast med en satsning på att göra våra föremål mer tillgängliga på nätet. Det är en grannlaga uppgift att hitta en strategi för hur man presenterar närmare 5.000 olika ”varor”, alla mer eller mindre unika.

Vi hälsar Hanna Grill varmt välkommen till Konsthantverkarna!

• hanna grill
  • intendent
  • konsthantverkarna

KONSTHANTVERKARNA FINE CRAFT- konsthantverk av högsta klass sedan 1951. Unika objekt, smycken, vackra bruksföremål och konceptuellt konsthantverk.