"Smycken, minnen, askar och krams" 2/8 - 27/8 på Konsthantverkarna

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2014 13:48 CEST

”Smycken, minnen, askar och krams”/ ”Jewelry, memories, boxes and stuff”

2 aug-27 aug

Ett tjugotal av våra medlemmar har lekt med idéen kring askar, lådor, burkar och behållare. Här finns askar i alla möjliga material; glas, keramik, textil, metall och silver. En ask kan rymma så mycket, däri kan det ligga en lock av din älskades hår, eller din första tand, kanske dina gem, nålar, frimärken, utländska pengar. Dina finaste smycken, det värdefullaste du har, eller allt det där du inte vet var du ska göra av. Här finns det en låda för varje tillfälle, kom in och hitta din skattgömma eller ordningochredaask, sortera blytyngder, fingerborgar eller nålar, sortera dina minnen, samla dina viktigaste ord eller göm dina hemligaste tankar.

Följ oss på bloggen där vi under utställningsperioden presenterar våra utställare i enskilda porträtt och visar deras bidrag till utställningen!

Medverkande medlemmar:

Hans Ahnlund