KHVC - KONSTHANTVERKSCENTRUM PÅ FORMEX 15 - 18 JANUARI

KHVC - KONSTHANTVERKSCENTRUM PÅ FORMEX

15 - 18 januari 2014   Konsthantverk - produkter med personlighet

Konsthantverkscentrum presenterar sjutton svenska konsthantverkare på vårens Formex-mässa. De visar unika och småskaligt tillverkade produkter och ger samtidigt en överblick av det svenska konsthantverket idag. Tilltalet är personligt i brickor, bokstöd, glas, pallar, smycken, kläder, krukor, kannor och koppar, för att nämna några exempel.   Konsthantverkscentrum finns i en av mässans största montrar, en basarinspirerad samlingsmonter i B-hallen.

Variation och bredd — skickligt hantverk och personliga produkter
Variationen är stor bland utställarna, produkterna som visas är hantverksmässigt gjorda och håller hög kvalitet. Alla utställare är medlemmar i Konsthantverkscentrum.

Samtliga utställare finns presenterade här...

PRESSBILDER Hämta högupplösta pressbilder och läs mer:
www.konsthantverkscentrum.se/sv.html/press-formex

Stiftelsen Konsthantverkscentrum (KHVC)
www.konsthantverk.info

FORMEX är Nordens största mässa för inredningsdesign

www.formex.se

• hantverk
  • keramik
  • konst
  • konsthantverk
  • formex
  • inredning
  • stickat
  • mode
  • european triennial of contemporary jewellery

Stiftelsen Konsthantverkscentrum (KHVC) är en länk till det främsta inom svenskt konsthantverk. KHVC representerar ca 800 professionellt verksamma konsthantverkare över hela Sverige. Uppgiften är att ge råd, informera och skapa kontakter. KHVC har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.