Sälja ett AB som är på obestånd?

Idag finns det många olika aktörer på marknaden som erbjuder liknande tjänster. För att du som kund ska känna dig säker kommer vi på Kronans Bolags Juridik aldrig att be dig eller ditt bolag om likvida medel. Du har själv full kontroll över ditt bolags medel, detta för att du ska känna dig trygg. Vi arbetar snabbt effektiv och enkelt.

Får man sälja bolag som förbrukat sitt aktiekapital?

Svar: Ja, man har rätt att sälja bolag som är på obestånd! Det går att sälja ett aktiebolag som har gått med förlust och om aktiekapitalet är förbrukat måste nya köparen vara beredd att genast skjuta in nytt kapital.

Detta betyder att även om ditt kapital är förbrukat kan du göra en snabbavveckling då vi köper ditt bolag och tillsätter nytt kapital.

Nu kan du som kund känna dig säker då vi inte ber dig skriva över ett bolag med likvida medel på oss! Du ska ha kontroll över dina ekonomiska tillgångar och inte överlämna dessa till okända aktörer online. Om du ska lämna över ditt bolag med likvida medel på kontot rekommenderar vi att man träffar aktören och går tillsammans till banken för att köpa "pengar för pengar".

Vidare information om försäljning av aktiebolag kan ni finna på www.bolagsverket.se

• Finans