Bluegarden AB har tecknat avtal med Konsultnet

Bluegarden AB har tecknat avtal med Konsultnet. Avtalet innefattar planeringssystemet QlickPlanner som är integrerat med beslutsstödet QlikView. Leverans kommer att ske under sommaren.

"Vi ser fram emot ett spännande projekt med Konsultnet och vi känner att QlickPlanner är rätt val för oss. Vår förväntan är att vi inom kort ska ha ett modernt budget- och prognosverktyg som inte bara möjliggör en effektivare arbetsprocess utan också leder till bättre kvalitet i ekonomistyrningen och ökad delaktighet i organisationen", säger Inger Söderström, CFO Bluegarden.

Bluegarden erbjuder helhetslösningar inom lön och HR som förenklar och effektiviserar administrationen. Bluegarden levererar HR- och lönesystem, outsourcing av lön, drifttjänster och webbaserad självservice för medarbetare. För det lilla företaget erbjuds en webbaserad lönetjänst med alla funktioner som krävs för en snabb, enkel och korrekt hantering. Bluegarden är ledande leverantör i Skandinavien och ca 2,3 miljoner löntagare får varje månad lön genom någon av Bluegardens lösningar.

Läs mer om Bluegarden på www.bluegarden.se