egbs consulting blir QlickPlanner partner

Konsultnet har tecknat partneravtal med egbs consulting som blir sälj- och implementationspartner av planeringssystemet QlickPlanner.

egbs erfarenhet av verksamhetslösningar som affärssystem, CRM och informationsportaler har gett dem kunskap och insikt hur man utvecklar smarta och effektiva kundlösningar. QlickPlanner passar in som en mycket viktig pusselbit i deras totala utbud då egbs nu kan erbjuda sina kunder en modern och kraftfull lösning för budget- och prognosarbete.

- Detta är ett strategiskt val för oss och tillsammans med Konsultnet kommer vi att erbjuda QlickPlanner till både gamla och nya kunder, säger Pär Söderman, VD och ägare till egbs.

egbs är ett snabbväxande it-företag med 35 anställda i Uppsala och Stockholm. De har arbetat med QlikView sen 1999 och har lösningar inom många olika branscher, allt från börsnoterade företag till offentlig sektor. Förutom QlikView utvecklar de också CRM-lösningar med SugarCRM och Sociala intranät med IBM programvara. Läs mer om egbs på www.egbs.se