Konsultnet partner med Enfo Pointer

Framsteg har förvärvats av Enfo i ett led att förstärka Enfos erbjudande inom Business Intelligence och Service & Asset Management. Business Intelligence-verksamheten integreras med Enfo Pointer och Service & Asset Management-verksamheten som bildar affärsområdet Enfo Framsteg.  Konsultnets tidigare partnerskap med Framsteg för Effectplan övergår nu till Enfo Pointer, som har djup kompetens inom budget och planering sedan starten 2000.

”Vi är mycket glada över att via förvärvet av Framsteg BI, vidareutveckla partnerskapet med Konsultnet kring Effectplan, säger Åsa Landén Ericsson, VD Enfo Pointer. Enfo Pointer är sedan många år väl förtrogna med implementering och support av budget- och prognoslösningar för kunder inom vitt skilda branscher så som Retail, Snabbrörliga konsumentvaror, Bank och Försäkring, Service och Myndigheter. Vi har också gedigen kompetens inom QlikView, som Effectplan är väl integrerat med.”

Om Enfo Pointer

Enfo Pointer är ett av Sveriges ledande företag inom Business Intelligence med cirka 70 medarbetare på kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Bland kunderna märks Aller media, Bisnode, British American Tobacco, COOP, COOR Service Management, Cybercom, Renova, SKL, Swedbank och Transportstyrelsen. Enfo Pointer har ett komplett tjänsteutbud inom BI, budget och planering och arbetar projektbaserat enligt agila metoder. Enfo Pointer ingår i Enfo Group som är ett nordiskt IT-bolag med ca 800 anställda. För mer information se www.enfo.se/pointer

Läs mer om Enfo på www.enfo.se