110 lag klara för fotbollsfest på Östermalms IP

Tre dagar av vacker fotboll väntar när Korpen Pressbyrån Cup spelas på Östermalms IP till helgen. 110 lag gör upp i klasserna dam, herr och mix.

Det är femte året i rad som Korpen Stockholm arrangerar en stor fotbollscup på Östermalms IP, i år under namnet Korpen Pressbyrån Cup.
- Cupen har alltid varit väldigt uppskattad. Planerna på Östermalms IP är perfekta och det kommer lag från hela Sverige för att spela. Men i år satsar vi ändå mer än tidigare, bland annat i form mer personal på plats. Vi vill att Korpen Pressbyrån Cup ska hålla högsta kvalité, säger cupgeneralen Henrik Teljfors från Korpen Stockholm.

Cupen som alltid spelas i början av juli har växt i popularitet för varje år och det har varit ett stort tryck på platserna i år.
- Vi fått utöka antalet grupper ytterligare för att kunna ta emot alla lag som vill spela. Det känns förstås oerhört roligt. Det är matcher hela tiden under tre dagar så räkna med en riktig fotbollsfest, säger Henrik Teljfors.

Fotbollen har växt stadigt hos Korpen Stockholm de senaste åren.I år spelar över 700 lag seriespel med Korpen Stockholm vilket är rekord.

Henrik Teljfors
henrik.teljfors@korpen.se

• korpfotboll
  • korpen
  • fotboll

Korpen är ett riksförbund som är uppbyggt av hundratals lokala föreningar runt om i landet. Korpen samlar över en miljon aktiva över hela Sverige inom lagidrott och gruppträning.

Magnus Dahlberg

Presskontakt Pressansvarig och kommunikatör