Brysselmoderaterna vinnare i Almedalscupen

Det är Brysselmoderaterna som regerar i Almedalen. I alla fall i fotboll. Efter en stabil vinst i finalen med 4-1 mot Svenska Spel kan Brysselmoderaterna nu titulera sig Almedalsmästare i fotboll.

Strålande sol, vackraste tänkbara omgivning och 17 peppade lag gjorde första upplagan av Almedalscupen till en riktig succé. Cupen som arrangeras av Korpen och Dagens Samhälle hade avspark klockan 09.15 då mediegruppen drabbade samman, bland annat Aftonbladet mot Expressen i en tuff drabbning som Aftonbladet vann med 4-1. Men det var Gotlands Media som vann gruppen och senare spelade de semifinal mot Brysselmoderaterna.

Brysselmoderaterna vann sin grupp efter vinster mot Miljöpartiet, Grön ungdom, SSU och SDU. Företaget 4C Strategies gick obesegrade genom sin grupp efter vinst mot bland annat Läkarförbundet med 3-0. I grupp 4 stod Svenska Spel som segrare efter flera jämna matcher. Bland annat slog de Livsmedelsföretagen med 2-0.

"Känns otroligt bra"
I semin vann Brysselmoderaterna mot Gotlands media med 6-0 och Svenska Spel körde över 4C Strategies med 6-1. I finalen dominerade Brysselmoderaterna planen även om Svenska Spel också spelade riktigt bra fotboll. Siffrorna blev till slut 4-1.
- Det känns otroligt bra! Det var ett väldigt roligt arrangemang och jag hoppas vi kan försvara titeln nästa år. Vi spelade väldigt bra också, säger lagledaren Rasmus Bäckström.
Varför vann ni?
- Vi var nog rörligare och jag tror vi tröttade ut motståndarna helt enkelt med vårt passningsspel som höll bra korpenklass.

Oskar Kollerg
Pressansvarig Korpen
oskar.kollberg@korpen.se

• almedalen

Korpen är ett riksförbund som är uppbyggt av hundratals lokala föreningar runt om i landet. Korpen samlar över en miljon aktiva över hela Sverige inom lagidrott och gruppträning.