Dagens Samhälle och Korpen arrangerar Almedalscupen 2014 under Politikerveckan

För andra gången arrangeras i år Almedalscupen under Politikerveckan i Visby. Här kommer politiker, medier, pr-byråer, fack och företag att mäta sina krafter på fotbollsplanen. Almedalscupen 2014 är ett samarrangemang mellan Dagens Samhälle och Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet.

I Almedalscupen hjälper inga smarta slogans, fräcka kupper eller fagra löften. Här lägger vi utspelen åt sidan för en stund och låter istället fötterna tala. Under Almedalscupen har deltagarna möjlighet att visa vem som bestämmer i Almedalen, på riktigt.

Efter fjolårets turnering har Korpen fått många förfrågningarna om en återupprepning under politikerveckan 2014. Det stora intresset har inneburit att Korpen inför sommarens upplaga utökat cupen och kan i år ta emot 32 lag.

- Vi är oerhört glada över att återigen få arrangera Almedalscupen i samarbete med Dagens Samhälle och Korpen Gotland. Fjolårets turnering blev så otroligt lyckad och det känns fantastiskt att intresset är så stort att vi fått lov att utöka antalet platser inför Almedalscupen 2014. Förutom att det är ett spännande och kul arrangemang är det även ett tillfälle att synliggöra och stärka vår position inom företag- och motionsidrott, säger Petra Lindskog, kommunikationschef på Korpen.

Del av ett samarbetsavtal
- Vi gillar Korpen och tanken om att alla ska få vara med. Dessutom är vi övertygade om att ju fler ytor där det privata och det offentliga möts desto bättre. Vi skapade en ny sån yta på fotbollsplanen i Almedalen ifjol och det visade sig vara ett mycket uppskattat inslag bland alla mer eller mindre traditionella seminarier och rosémingel, säger Staffan Hällerfors, marknads- och försäljningschef på Dagens Samhälle.

Om Almedalscupen 2014
Almedalscupen 2014 kommer att spelas onsdag den andra juli på Paviljongen, som ligger runt 500 meter från själva Almedalen. Matcherna är 10-15 minuter långa och spelas parallellt på två stycken 5-mannaplaner. Turneringen spelas först som gruppspel där vinnarna från varje grupp går vidare till finalspel. De fyra grupperna är Partier, MediaPr-byråer och Företag. Kostnad 1000kr per lag. Anmäl ditt lag här

Almedalscupen 2014 är en del av Korpens fotbollskampanj som pågår under våren där Korpen bland annat kommer kora Sveriges hetaste korplag och anordna fotbollsturneringen Korpen National Cup på fem orter i landet. Vinnare av Almedalscupen 2013 blev Brysselmoderaterna som besegrade Svenska Spel i finalen.

Kontakt:
Andreas Fält