Eskilstuna nästa kvalort för Sweden Floorball Cup

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 08:30 CET

Eskilstuna är andra kvalort i den rikstäckande innebandyturneringen Sweden Floorball Cup. Kvalet spelas nu på lördag i Vilstahallen med start 09.30. Sweden Floorball Cup arrangeras i åtta städer under hösten med finalspel i Linköping i januari.

- Det kommer att bli en härlig dag med många spännande matcher. Vi har en bra tradition av innebandy i Eskilstuna och intresset för cupformatet är stort. Det är ett bra komplement till seriespelet. Extra roligt är att det i år är flera damlag som också anmält sig, säger Jussi Ekola på Korpen Eskilstuna.

Kvalorter

Luleå 18-20 oktober
Eskilstuna 9 november
Örebro 17-18 november
Göteborg 23-24 november
Nyköping 22-24 november
Norrköping 7 december
Linköping 14 december
Borlänge 4-5 januari 2014
Finalen spelas i Linköping 25 januari.

För alla icke licensierade spelare
Korpen har arrangerat Sweden Floorball Cup sedan 1994 (då med namnet Jolly Cup). Under åren har turneringen växt stadigt och är i dag ett viktigt komplement till Korpens ordinarie seriespel i innebandy. Cupen är öppen för alla icke licensierade spelare. Det är tredje året i rad som Luleå är kvalort. All information om cupen finns på Korpen.se >> Följ Sweden Floorball Cup på Facebooksidan >>.

Kontakt:
Jussi Ekola
Korpen Eskilstuna
jussi.ekola@telia.se
0702 - 64 52 90

Simon Ruuth
Projektledare Korpen
simon.ruuth@korpen.se
08 - 699 64 06

Korpen är ett riksförbund som är uppbyggt av hundratals lokala föreningar runt om i landet. Korpen samlar över en miljon aktiva över hela Sverige inom lagidrott och gruppträning.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.