Eskilstuna nästa kvalort för Sweden Floorball Cup

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 08:30 CET

Eskilstuna är andra kvalort i den rikstäckande innebandyturneringen Sweden Floorball Cup. Kvalet spelas nu på lördag i Vilstahallen med start 09.30. Sweden Floorball Cup arrangeras i åtta städer under hösten med finalspel i Linköping i januari.

- Det kommer att bli en härlig dag med många spännande matcher. Vi har en bra tradition av innebandy i Eskilstuna och intresset för cupformatet är stort. Det är ett bra komplement till seriespelet. Extra roligt är att det i år är flera damlag som också anmält sig, säger Jussi Ekola på Korpen Eskilstuna.

Kvalorter

Luleå 18-20 oktober
Eskilstuna 9 november
Örebro 17-18 november
Göteborg 23-24 november
Nyköping 22-24 november
Norrköping 7 december
Linköping 14 december
Borlänge 4-5 januari 2014
Finalen spelas i Linköping 25 januari.

För alla icke licensierade spelare
Korpen har arrangerat Sweden Floorball Cup sedan 1994 (då med namnet Jolly Cup). Under åren har turneringen växt stadigt och är i dag ett viktigt komplement till Korpens ordinarie seriespel i innebandy. Cupen är öppen för alla icke licensierade spelare. Det är tredje året i rad som Luleå är kvalort. All information om cupen finns på Korpen.se >> Följ Sweden Floorball Cup på Facebooksidan >>.

Kontakt:
Jussi Ekola
Korpen Eskilstuna
jussi.ekola@telia.se
0702 - 64 52 90

Simon Ruuth
Projektledare Korpen
simon.ruuth@korpen.se
08 - 699 64 06

Korpen är ett riksförbund som är uppbyggt av hundratals lokala föreningar runt om i landet. Korpen samlar över en miljon aktiva över hela Sverige inom lagidrott och gruppträning.

Kommentarer (0)