Korpen lanserar kommunikationspaketet #thisiskorpen

I veckan kommer Korpens första interaktiva tidning #thisiskorpen lanseras runt om i Sverige både IRL och URL. Läs om kompisgänget som spelar korpfotboll istället för att dras in i kriminalitet i ett utsatt problemområde i Linköping och möt Måndagsklubben i Falun som fått faluborna att gå man ur huse för att träna CrossFit.

Under taggen #thisiskorpen öppnas nya dörrar för att dela, kommentera och diskutera livet som korpare på Facebook, Instagram, Twitter och i bloggar. Korpen finns nu också på Spotify under namnet korpensverige. Bakom respektive spellista står Korpens egna instruktörer.

– Rätt beat i låtarna är avgörande för din prestation. Korpen har matchat rätt spellistor för att höja motivationen till att dra ut i joggingspåret eller hoppa upp på spinningcykeln, säger Camilla Waltin kommunikatör på Korpen.

Över en miljon personer i åldern 16 år och uppåt, deltar någon gång under året i någon av Korpens olika aktiviteter. Det är som en aldrig sinande ström av händelser och fenomen som är värda att berätta om. I Korpens regi finns närmare trettio olika idrotter, på olika platser, året om i vårt avlånga land. Kanske inte riktigt 24 timmar om dygnet, men nästan.

Tanken med  #thisiskorpen är också att ge korpare möjligheten att uppleva glädjen av att träffa fler färgstarka karaktärer än kompisarna i korplaget, på vattenträningen eller på gympapasset.

– Självklart hoppas jag att det ska vara fler som får upp ögonen för Korpen som och ser möjligheten att haka på någon av våra många arrangemang eller aktiviteter. Men också att många korpare, liksom jag, tar chansen att dela, kommentera och diskutera sitt sportiga, trötta, glada eller revanschsugna tillstånd, säger Petra Lindskog, kommunikations- och marknadschef på Korpen.

Tidningen #thisiskorpen kommer delas ut i samband med arrangemang, genom Korpens föreningar och finnas på Korpens tjugotal anläggningar. Du kan även läsa tidningen online på korpen.se. Tidningen #thisiskorpen planeras att ges ut 2-3 gånger per år. Första upplagan är på 40 000 exemplar.