Landets kommuner i rörelse i höst

- Oavsett höstens valutgång kan detta bli verklighet redan från och med den 18 oktober. Då går nämligen starten för Korpens Kommunsteg. Korpens utmaning till Sveriges 290 kommuner till en gemensam friskvårdssatsning för alla inom den kommunala verksamheten.

Korpens engagemang

En satsning med god historik som får fler och fler att börja röra på sig och lämna bilen till förmån för promenadskorna lite oftare.

Stegutmaningen ger bevisad effekt för de anställdas hälsa vilket även påverkar arbetsgivarnas personalekonomi positivt. Mindre sjukfrånvaro och högre produktivitet är viktiga delar. Men, viktigast av allt är det lockar till inspirerande resultat för de anställda och en ökad gemenskap – alla är vinnare!

Nyhet för årets deltagare:

–     Alla stegräknare oavsett märke kan användas
–     Individuellt start och slutmål som följs på en verklig karta
–     Sätt personliga stegmål

Alla kan gå - det är vad Korpens Kommunsteg handlar om

Det är enkelt och inspirerande och på sin personliga sida på nätet får de tävlande användbara tips. På bara några få år har Korpens stegtävlingar, där arbetsplatser tävlar med och mot varandra, individuellt och i lag, blivit en riktig klassiker. En sund utmaning - vilken kommun går längst?

Fakta:

–     Kommunsteget pågår den 18 oktober till 14 november, sista anmälan 11 oktober
–     Friskvårdssatsningen ”Korpens Kommunsteg” är Korpens utmaning till de anställda i Sveriges 290 kommuner att börja röra sig mera
–     Deltagarnas stegräknare registrerar varje steg under tävlingsperioden
–     Alla är vinnare
–     Select Wellness administrerar tävlingen
–     Mer information och anmälan på: www.steg.se/kommun/

Kommuner som erbjuder sina anställda friskvårdsbidrag kan utnyttja det till ”Korpens Kommunsteg”.

• stegtävling; korpen

Om Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet
Korpen organiserar företagsidrott och annan motionsidrott. I Korpen utövas främst aktiviteter inom idrott, friluftsliv, motion, rekreation och friskvård. Sammantaget omfattar Korpen 1 miljon medlemskap i cirka 2 500 föreningar.

För information om Korpens övriga verksamhet, kontakta: Thomas Bergström Tel: 08 699 40 04, E-post: thomas.bergstrom@korpen.se

Om Korpens Kommunsteg, kontakta:
Henrik Nordlindh, tävlingsansvarig för Korpens stegtävling och vd för Select Wellness.
Tel: 08 732 24 01, E-post: henrik.nordlindh@selectwellness.com

Select Wellness arbetar med IT-baserade friskvårdskoncept för arbetsplatser och har uppdragsgivare i ett flertal länder, inom både den privata och offentlig sektorn.