Starkt startfält i första upplagan av Almedalscupen

Det är ett starkt startfält av partier, påverkansgrupper, medier och företag som är klara för Almedalscupen i Visby den tredje juli.
- Det är högt tryck på anmälningarna och förutom i gruppen för partier finns det nu bara plats för ytterligare ett lag, säger Oskar Kollberg, pressansvarig hos Korpen.

- Det känns jättekul att så många lag har antagit utmaningen. Det blir spännande att se hur alla dessa skarpa hjärnor är på planen - hur skulle exempelvis Reformklubben stå sig mot TNS-SIFO i en final? Eller SSU mot Basta till matfusket, som är Anna Maria Corazza Bildts kampanj i Europaparlamentet? Det blir garanterat många intressanta matcher, säger Staffan Hällerfors, marknads- och försäljningschef på Dagens Samhälle som arrangerar cupen tillsammans med Korpen.

- Det är över förväntan att cupen har väckt sådant intresse, det är ju första gången den arrangeras och det är mycket som händer samtidigt i Almedalen. Senaste laget som anmälde sig är Aftonbladet. Det blir kul att se om Expressen vågar mönstra ett lag mot dem, säger Oskar Kollberg, pressansvarig på Korpen.

- Miljöpartiet satsar starkt vilket är kul, de är representerade av både partiet och ungdomsförbundet. Jag hoppas att alla partier nu tar chansen att visa vem som regerar i Almedalen. Spelar man inte är det ju som att lämna walk over till de andra partierna och så enkelt vill man väl inte göra det för sina motståndare, säger Oskar Kollberg, pressansvarig på Korpen.

Anmälda lag
Taket är på 16 lag, med möjlighet att utöka till 20 lag om ytterligare partier anmäler sig. I dagsläget är följande 15 lag klara:

Miljöpartiet de gröna
SSU
Grön Ungdom
Sverigedemokratisk Ungdom
Basta till Matfusket
Aftonbladet
Gotlands Media
4C Strategies
TNS Sifo
Ungdom Mot Rasism
Reformklubben
Läkarförbundet
Svenska Spel
Fastighetsägarna MittNord
Livsmedelsföretagen

Info
Almedalscupen spelas onsdag den tredje juli på Paviljongen, som ligger runt 500 meter från själva Almedalen. Matcherna är 15 minuter långa och spelas parallellt på två stycken 5-mannaplaner. Turneringen spelas i fyra grupper där vinnarna från varje grupp går vidare till finalspel. Första matcherna börjar klockan 9.00. Finalspelet börjar klockan 15.00. Spelschemat kommer på Korpen.se/Almedalen i veckan.

Kontakt:
Oskar Kollberg
Presskontakt Korpen
oskar.kollberg@korpen.se

Staffan Hällerfors
Marknads- och försäljningschef Dagens Samhälle
staffan.hallerfors@dagenssamhalle.se

• visby
  • gotland
  • almedalen
  • politikerveckan i visby
  • politikerveckan i almedalen
  • politik
  • dagens samhälle
  • almedalen 2013

Korpen är en del av idrottsrörelsen och är startat av människor vill träna eller aktivera sig utifrån egna intressen och förutsättningar. Vi ser till att människor får möjligheter att förverkliga sina egna, sina vänners eller sina arbetskompisars motionsönskningar.