Korshags är stolt partner till Pride Falkenberg

Korshags kommer precis som förra året att vara sponsor till Pride Falkenberg för att aktivt ta ställning i frågan och betona företagets övertygelse om att mångfald berikar.

2016 års upplaga av Pride Falkenberg kommer bli ännu större än tidigare år och pågå under tre dagar – från 17-19 juni. Jill Wegerup är precis som tidigare projektledare. Hon kommer att driva arbetet tillsammans med teaterentreprenören Kålle Gunnarsson m.fl.

- Korshags har valt att vara partner av Pride Falkenberg för andra året i rad för att visa vårt engagemang. För oss är det självklart att alla har lika värde och att alla har rätt att vara den de är. Vi gillar olika och tror på mångfald. Vi är övertygade om att mångfald såväl på vår arbetsplats som i samhället i stort berikar. Vi tror helt enkelt att en mix av människor ger mer än om alla är stöpta i samma form, säger Pernilla Korshag, Marknadschef på Korshags Food AB.

Pernilla Korshag, Marknadschef, 072 224 4226, pernilla@korshags.se

Korshags hållbarhetsarbete: http://www.korshags.se/om-korshags/fraagor-svar
Pride Falkenberg: https://www.pridefalkenberg.se/; https://www.facebook.com/pages/Pride-Falkenberg/1480484355503228