Att leva med livet istället för emot

Det är enkelt att känna flow när jag går en promenad i en vacker miljö,  mediterar eller när jag får vara ifred och skapa. Men i vardagsbestyren är det inte lika enkelt, där känns det som om det är så mycket som “stör” – telefoner som ringer, uppgifter som måste bli klara, barn som pockar på uppmärksamhet, räkningar, tvätt och städning och, ja, du vet!

Jag försöker därför att börja dagen med en stunds meditation eller reflektion (kan ske hemma, på kontoret,på en promenad eller på bussen) för att få ett bra utgångsläge, som sedan hjälper mig att under dagen komma ihåg att då och då stanna upp och kolla om jag är avspänd eller inte. Påminna mig om att inte spänna mig i protest så fort något avbryter mig, att inte kämpa emot utan följa med när livet svänger, att hålla tag i min inre kärlek när det blåser och att behålla min höga energi när andra har lägre.

Att ständigt påminna mig, ett dagligt arbete, men som när det bär frukt är det bästa som finns: Att känna att jag följer med i livets dans istället för att försöka dirigera om den, att visa min vilja, men låta universum hjälpa mig dit, att släppa allt negativt för att kunna göra bäst nytta på jorden, att vara mig själv och min egen storhet för att kunna leva i kärlek.

Det är inte alltid lätt, men eftersom jag vet hur mycket enklare allt går och hur mycket bättre allt blir när jag själv är avslappnad och arbetar i tillit, så fortsätter jag envist att göra det.

En hjälp har jag i affirmationskorten Ett harmoniskt liv, ett resultat av mitt ständiga sökande efter flow och harmoni i livet. De ger mig en påminnelse varje dag om att inte kämpa emot, utan låta livet vara min medhjälpare. Allt, precis allt, går så mycket enklare då.

Affirmationskort Ett harmoniskt liv ≫

Jag önskar dig allt gott!