​Erik Slottner toppar kommunlistan i Stockholms stad

​Erik Slottner toppar kommunlistan i Stockholms stad

Erik Slottner toppar kommunlistan i Stockholms stad

Kristdemokraterna i Stockholms stad fastställde under onsdagskvällen sina listor till kommun, landsting och riksdag till nästa års val. Listan till kommunen toppas av Erik Slottner, som även idag är gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus och ledamot i Stadsbyggnadsnämnden. - Självklart känner jag mig glad och hedrad över att få fortsatt förtroende att leda Kristdemokraterna i Stockholms stadshus också under nästa mandatperiod. Jag ser fram emot en spännande valrörelse där vi kan få presentera vår kristdemokratiska politik för stockholmarna, säger Erik Slottner (KD).

Erik Slottner är 37 år, bor på Kungsholmen, och har tillhört kristdemokraternas fullmäktigegrupp sedan 2007. Han har en lång erfarenhet av politiken bl.a. i egenskap av KDU-ordförande och tjänsteman i Sveriges riksdag.

- Kristdemokraterna i Stockholm kommer att gå till val på tre huvudfrågor som vi vet engagerar stockholmarna och där den styrande majoriteten har misslyckats. Vi vill se storsatsningar på integration och trygghet där vi har en politik som både välkomnar och ställer krav på att alla gör rätt för sig samtidigt som all brottslighet bekämpas och får konsekvenser. Vi vill även se större satsningar på äldrepolitiken där Stockholms äldre erbjuds en omsorg med kvalitet, valfrihet och värdighet. Det måste även bli ett stopp för det kommunala slöseriet där vi minskar byråkratin och därmed kan sänka inkomstskatten.

Tvåa respektive trea på listan är Michaela Hollis och Christian Carlsson. Michaela är tjänsteman för Kristdemokraterna i landstinget och är KD:s representant i exploateringsnämnden. Christian är KDU:s förbundsordförande och sitter även i utbildningsnämnden.

− Michaela och Christian är två mycket duktiga personer som genom sin kompetens och sina erfarenheter har mycket att bidra med. Tillsammans hoppas jag att vi kan bilda ett framgångsrikt kristdemokratiskt team i staden, och tillsammans med Alliansen bilda en majoritet, avslutar Erik Slottner (KD).

För mer information kontakta:

Martin Källstrand (Pressekreterare)

martin.kallstrand@stockholm.se