I dag: Ewa Samuelsson (KD) deltar i Marschen för Tillgänglighet

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2011 07:00 CEST

I dag lördag klockan 14-16 kommer Ewa Samuelsson (KD), biträdande Socialborgarråd med ansvar för tillgänglighetsfrågor och ordförande i kommunstyrelsens handikappråd, att delta i den årliga Marschen för Tillgänglighet. Ewa Samuelsson deltar i marschen i Stockholm, som går från Humlegården till Sergels torg.

Marschen hålls för nionde året i rad på 32 orter i Sverige. Syftet är att manifestera för att Sverige ska införa en lagstiftning som klassar otillgänglighet som diskriminering av personer med funktionsnedsättning. Den typen av lag finns i flera länder, däribland USA och Norge.

Ewa Samuelsson (KD) ser arbetslösheten bland personer med funktionsnedsättningar som en stor utmaning som är värd att lyfta denna dag. Enligt färsk statistik från AMS har arbetslösheten bland personer med funktionsnedsättningar i Stockholm ökat med mer än tio procent under det senaste året. Se utspel från Ewa Samuelsson (KD) i denna fråga: http://bit.ly/jwYAgJ

Marschen för tillgänglighet, lördag 4 juni:

Samling klockan 13 vid Humlegården. Avgång klockan 14 till Sergels torg. Marschen tar cirka 45 minuter. Klockan 15-16: Tal och underhållning på Sergels torg.

För kommentarer och ytterligare information:

Markus Nyman, pressansvarig för Kristdemokraterna i Stockholms stadshus

Kommentarer (0)