Pinsamt, Stockholm!

Pinsamt, Stockholm!

- Än en gång rasar företagsklimatet i Stockholm. Wanngård kan inte längre skylla ifrån sig på enstaka nedgångar, detta är en ihållande trend som hotar jobben och tillväxten i Stockholm.

Det säger Erik Slottner (KD), gruppledare i stadshuset, med anledning av att Stockholm bara i år rasar 27 placeringar i Svenskt Näringslivs kommunranking, under mandatperioden är tappet 101 placeringar.

- Att Stockholm ligger och skvalpar i mitten på plats 123 av Sverige kommuner är rent pinsamt. Stockholm kan betydligt bättre än så. Under Alliansens styre låg vi på plats 22. Det stora raset kan bara förklaras av Socialdemokraternas företagarfientliga politik.

- Kommunaliseringar av väl fungerande verksamheter, höjda inkomstskatter, stopp för nödvändiga investeringar i infrastruktur är bara några saker som påverkar Stockholm negativt. Kristdemokraterna vill utveckla valfriheten, sänka inkomstskatten, bygga ut infrastruktur samt införa en servicegaranti gentemot företag som ger ekonomisk ersättning om kommunen inte levererar tjänster i tid. Med vår politik skulle Stockholm återigen kunna bli en kommun som klättrar i företagsrankingen och där det finns ett klimat som gynnar tillväxt och företagande, avslutar Slottner (KD)

Presskontakt: Mejke Runström, 0761-229910

För mer information kontakta:

Martin Källstrand (Pressekreterare)

martin.kallstrand@stockholm.se