SL - större och bättre än någonsin

- Alliansen är nu halvvägs in i mandatperioden. Redan nu gör ca 730 000 resenärer nära 2,5 miljoner resor med SL. Aldrig tidigare har så många rest med SL-trafiken. Självklart ska SL: s andel av det totala resandet fortsätta att öka.

Det säger gruppledare Janne Stefansson (Kd) i SL:s styrelse

- Även andelen nöjda resenärer har slagit rekord. I augusti 2008 var 7 av 10 resenärer nöjda. Insatserna för att göra kollektivtrafik än mer pålitlig, trygg och punktlig går nu vidare. SL är nu både större och bättre än någonsin tidigare tidigare. Målet är att fler ska välja att resa med SL, genom att vi erbjuder en kollektivtrafik i världsklass, fortsätter Janne Stefansson.

- Den införda nattrafiken på pendeltåg och tunnelbanan under helgerna är bara ett första steg på vägen med att öka trafikutbudet. Fram till 2010 ska vi fortsätta att investera och bygga ut SL-trafiken, avslutar Janne Stefansson.

Janne Stefansson

Roberto Settergren