Frantic Amber till Rockstad: Falun

Frantic Amber är ett svenskt band med medlemmar från fyra olika länder (Sverige, Norge, Danmark och Japan) och levererar melodic death, med attityd! Bandet har gjort ett par turneér i Ryssland och förutom en lyckad spelning på Sweden Rock Festival 2011 så deltog dom på P3′s Guldgala nu i Januari.

Frantic Amber är aktuella med debut-EP’n “Wrath of Judgment” och kommer under våren att släppa sin andra EP, i direkt samarbete med producenten Ralph Santolla (Death, Deicide, Obituary, Iced Earth).

"Dödsmetall med ett band som har en enda kille som medlem, resten är tjejer.. Tveklöst intressant på alla sätt och förbannat kul att presentera något lite annorlunda såklart! Definitivt ett av banden som jag måste se själv på vår festival!" / Krister Lindholm - Festivalchef

Fakta: Rockstad: Falun 2012 blir den 5:e i ordningen och kommer till sommaren att pågå i tre dagar, 16-18/8, mot föregående års 2 dagar. Festivalen etablerades 2008 och började som en 1-dagsfestival inomhus, men har sedan dess växt till att bli en framgångsrik utomhusfestival i 2 dagar.

Hittils bokade band till 2012: Sabaton, D-A-D, Iced Earth, Danko Jones, Epica, CRASH DÏET, Hypocrisy, Crimson Glory, Circle II Circle, Iron Savior, Astral Doors, Amaranthe, Dynazty, The Unguided, Engel, F.K.Ü, Sister Sin, Mimikry, In Mourning, Nocturnal Rites, Frantic Amber, Panzer Princess, Ophan Gypsy, Deals Death, Tempory.

Band som tidigare år spelat på festivalen är b.l.a Sabaton, Helloween, Gamma Ray, Freedom Call, Pretty Maids, Raubtier, Pain, Alestorm mfl.

• sabaton
  • rockstad