Kronans Droghandel lanserar boka recept i mobilen

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2012 08:30 CEST

Kronans Droghandel lanserar i juli en hemsida anpassad för mobilen där man bland annat kommer att kunna boka sina recept och hitta närmsta apotek. Givetvis är sidan också fylld med information om apotek och läkemedel.

Varje månad har Kronans Droghandels hemsida över 100 000 besökare och närmare en tredjedel av dessa besöker hemsidan via mobilen. Behovet av en hemsida anpassad efter den mobila Internetsurfaren är stort.

Så den 4 juli lanserar Kronans Droghandel en hemsida helt anpassad för mobiler. Besökaren behöver inte gå till någon särskild adress utan hemsidan känner av att besökaren använder en mobil och anpassar sig efter det.

Några av de mest populära sidorna på kronansdroghandel.se är:

Hitta apotek
Boka recept
Ta medicinen rätt (filmer med instruktioner)

Genom hemsidan anpassad för mobilen ökar tillgängligheten till apoteksservice för kunderna än mer.

För mer information, kontakta:
Andreas Rosenlund, informationsdirektör Kronans Droghandel, 010 240 61 58

Kronans Droghandel ägs till 80 procent av Oriola-KD och till 20 procent av Kooperativa Förbundet och har cirka 1 300 anställda. Kronans Droghandel är Sveriges tredje största apotekskedja med över 215 apotek från Trelleborg i söder till Malmberget i norr. Kronans Droghandel startade 1907 på Apoteket Kronan i Göteborg med anor från 1600-talet.

Kommentarer (0)