Fönster, Kronfönster utökar sitt sortiment av lagerförda produkter.

Pressmeddelande  •  2012-03-13 10:51 CET

Fönster och dörrar från Kronfönster har länge funnits att beställa i standardstorlekar. Nu utökar Kronfönster sitt sortiment av fönster i lagar för omgående leverans.

Nu finns fönster i alla standardstorlekar, dörrar i standardstorlekar, pardörrar, runda fönster, halvrunda fönster i lager för leverans direkt.

"Vi ser att ledtiderna inom byggnation minskar. Därför har vi beslutat att utöka vår lagerhållning" säger Carl-Gustaf Svensson på Kronfönster.

Kronfönster måttillverkar normalt alla fönster, dörrar, skjutdörrar och vikpartier till kunderna i exaktmått. Leveranstiderna är allt från 3-10 veckor. Kronfönster tillverkar fönster och dörrar i trä, trä/aluminium, pvc och helaluminium. Leveranstiderna beror på vilket material man väljer.

Men nu har man alltså även standardstorlekar för omgående leverans.

Kronfönster är Nordens största tillverkare av Pvc fönster. Kronfönster är fullsortimentstillverkare och tillverkar även fönster, dörrar och skjutpartier i trä och i aluminium. Kronfönster är ett helägt Svenskt familjeföretag med egen tillverkning av fönster, dörrar och isolerade uterum. Alla produkter har fullisolerade superenergiglas och är vinterisolerade. Vi tillverkar och säljer allt själva utan några återförsäljare/mellanhänder.  VI har tillverkning av pvc, aluminium och träfönster och dörrar. Vi är Sveriges största tillverkare av underhållsfria pvc fönster . Vi har alla typer av energifönster och skjutdörrar. Vi levererar till alla de stora byggföretagen, allmännyttan, bostadsrättföreningar och privata villaägare i hela Norden

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom