Fönster, Kronfönster utökar sitt sortiment av lagerförda produkter.

Fönster och dörrar från Kronfönster har länge funnits att beställa i standardstorlekar. Nu utökar Kronfönster sitt sortiment av fönster i lagar för omgående leverans.

Nu finns fönster i alla standardstorlekar, dörrar i standardstorlekar, pardörrar, runda fönster, halvrunda fönster i lager för leverans direkt.

"Vi ser att ledtiderna inom byggnation minskar. Därför har vi beslutat att utöka vår lagerhållning" säger Carl-Gustaf Svensson på Kronfönster.

Kronfönster måttillverkar normalt alla fönster, dörrar, skjutdörrar och vikpartier till kunderna i exaktmått. Leveranstiderna är allt från 3-10 veckor. Kronfönster tillverkar fönster och dörrar i trä, trä/aluminium, pvc och helaluminium. Leveranstiderna beror på vilket material man väljer.

Men nu har man alltså även standardstorlekar för omgående leverans.